Strukton Rail to renew 80 km of track in north of Sweden

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 11/03/2016 11:25
The Swedish transport administration Trafikverket has awarded a major track renewal project to Strukton Rail, involving the railway stretch between the villages of Boden and Bastuträsk in Upper Norrland, the northernmost area of Sweden. Strukton will renew 80 kilometres of track (2x40 km) to start with, with the option to renew another 2x8 kilometres.

The project will be carried out in three stages. The first stage will start as early as April 2016, covering the stretch between Koler and Älsbyn, followed by Storblåliden-Koler and Bastuträsk-Träskholm. The entire project is scheduled for completion in October 2017. Strukton Rail will use its high output equipment to renew the rails, sleepers and ballast with high performance and quality standards.
Important transport route
The railway line involved is the main railway line through Upper Norrland, served primarily by freight trains. It provides a highly important transport route for the mining and forestry industry in northern Sweden. The tracks are in great need of renovation. In recent years, the stretch was regularly affected by broken rails and other events that can be linked to the railways deteriorating. This has resulted in reduced capacity and reduced speed limits for some time, which has affected the industrial enterprises of transport facilities and train operators rosters. Original plans to renew the tracks between Constance and Bastuträsk were postponed for a budget vote in Swedish parliament in 2015. This decision was however reconsidered, and a new plan was formulated to replace rails and sleepers and clean the ballast on a total of 100 kilometres of track.
Strukton Rail in Sweden
In Sweden, Strukton Rail AB has around 870 employees and is Scandinavia's largest private rail contractor, building, operating and maintaining railways in all disciplines.

Image: Strukton Rail cleaning ballast on Söderas line in Sweden, spring 2015

reactie XEA.nl
Er komen nog meer orders aan, want ze weten Oranjewoud en de Antea groep te vinde. Ook maken zij met de nieuwste technieken furore en opdrachten volgen daaruit.

zie ook meer op
http://www.anteagroup.nl/nl/nieuws-evenementen
teveel om op te noemen berichten, kijk u zelf eens
Omrop Fryslân heeft televisie- en radio opnames gemaakt van een nieuw meetsysteem van OWMonit. Een systeem dat veelzijdig kan worden toegepast voor de, veelal complexe, ingenieursprojecten waarin veel data omgaat.
Businesslijnen: Milieu

Tags: geluid,
monitoring,
owmonit,
data

Het meetsysteem is in 2015 voor het eerst toegepast tijdens de Frisian Flag-oefeningen bij de luchtmachtbasis Leeuwarden. De technologie om geluidsbelasting te meten is ontwikkeld door partner INCAS3 uit Assen. OWMonit heeft voor dit project een nieuw ICT-platform ontwikkeld: het Antea Group Analyse Platform om van de data, informatie te kunnen maken.

Voor dit project zijn geluid data, camerabeelden, klimaatparameters en data van gassensoren via het platform gefilterd en vervolgens grafisch weergegeven. Met het Antea Group Analyse Platform zijn we in staat om vliegtuigen te meten en hun specifieke geluidsbelasting snel te filteren en visualiseren. Het Antea Group Analyse Platform is een nieuwe ontwikkeling die van grote hoeveelheid data, duidelijk informatie maakt. Momenteel wordt gewerkt aan de koppeling van de bewerking met webGIS-applicaties.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL