Strukton levert omvormers voor B-class trams in Melbourne

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 07/09/2016 16:21
Strukton Rolling Stock gaat in opdracht van het Australische Yarra Trams nieuwe statische omvormers leveren voor B-Class trams in Melbourne. De stad Melbourne heeft het grootste tramnet van de wereld. The B-class trams, die in de jaren tachtig en negentig zijn geleverd, zijn een vertrouwd gezicht in de straten van Melbourne. Yarra Trams selecteerde Strukton Rolling Stock na een openbare aanbesteding voor de levering van een eerste serie van drie testomvormers.

Vermogenselektronica raken na gemiddeld tien tot vijftien jaar verouderd, ruim voordat een railvoertuig zelf tekenen van slijtage gaat vertonen; een voertuig worden doorgaans ontworpen voor een levensduur van dertig jaar. Statische omvormers zijn daarin geen uitzondering. De omvormers zorgen voor de voeding van alle secundaire systemen. Strukton Rolling Stock levert voor Yarra Trams een nieuwe volledig compatibele kast met moderne IGBT-elektronica. Deze elektronica garandeert een stabiele energievoorziening van alle boordnetsystemen.
Inpasbaar
Strukton Rolling Stock is specialist op het gebied van de renovatie van railvoertuigen en ontwerpt omvormers die precies inpasbaar worden gemaakt op de bevestigingspunten en aansluitingen van het bestaande voertuig: Form-Fit-Function. De kast is nieuw voor elke toepassing; de vermogensmodules in de kast worden in meerdere projecten gebruikt om de inspanningen voor de ontwikkeling zo laag mogelijk te houden. Het resultaat is een kosteneffectieve oplossing die de levensduur van het voertuig met zo’n vijftien tot twintig jaar verlengt. Het voertuig zelf heeft niet eens door dat er een nieuw systeem in zit. Strukton heeft soortgelijke renovatieprojecten met succes afgerond voor Tisséo (metro Toulouse, tractie- en boordnetomvormers) en OATS (shuttleservice vliegveld Chicago, tractiesystemen).

Over Yarra Trams
Yarra Trams is in Melbourne verantwoordelijk voor het grootste tramnet van de wereld. Jaarlijks vinden op dit netwerk meer dan 190 passagiersritten plaats, met duizenden reizigers per dag. Sinds de eerste kabeltram in 1885 door de Bourke Street reed, is het tramnet in Melbourne een iconisch en veelgeliefd onderdeel van de identiteit van Melbourne. Melbourne is Melbourne niet zonder trams.

Op basis van een franchiseovereenkomst met de Australische overheid is Keolis Downer sinds 2009 de vervoerder op het netwerk van Yarra Trams. Keolis Downer is de grootste private multimodale vervoerder in Australië. Het bedrijf combineert de internationale ervaring van Keolis, een van de grootste vervoerders in Europa, met de lokale kennis van Downer, een groot ingenieursbureau en infrastructuurbeheerder in Nieuw Zeeland.


Antea Group was eind augustus aanwezig bij een summerschool van het Kennislab voor Urbanisme. De summerschool was een initiatief van het Ministerie voor Infrastructuur en Milieu in samenwerking met het Netwerk Ontwerp Veilige Omgeving en de gemeente Amsterdam. De organisatie werd gedaan door het Kennislab voor Urbanisme.

Collega Daan Hollemans over zijn bijdrage aan de summerschool Kennislab voor Urbanisme:

Mijn bijdrage bestond uit een presentatie waarin ik in ben gegaan op de belangrijkste onderwerpen en het gedachtengoed van de Omgevingswet. Daarbij heb ik uitgelegd hoe de Omgevingswet opgebouwd is, wat de doelen van de wet zijn en wat de doelen van de stelselherziening waar de Omgevingswet voor staat zijn. Omdat de deelnemende studenten de opdracht hadden gekregen om een omgevingsvisie voor Sloterdijk I in Amsterdam te ontwikkelen ben ik dieper ingegaan op hoe de omgevingsvisie werkt en wat de gedachten achter de omgevingsvisie zijn.


De reacties op de stellingen waren inhoudelijk erg goed, het enige wat ze nodig hadden was een duwtje in de rug!

Na mijn presentatie volgden een presentatie van het Arie-Jan Arbouw van I&M over de modernisering van het veiligheidsbeleid en de wijze waarop dat opgenomen wordt in de Omgevingswet en een presentatie van Leonie Schouten van de gemeente Amsterdam over het gebied. Net als het eerste deel van mijn presentatie waren die presentaties gericht op belangstellenden. Het doel was om hen wat achtergrondinformatie te geven over de opdracht en het gebied waar de studenten mee aan de slag gegaan zijn.

Jureren
Na deze presentaties hebben de studenten hun visies aan de jury (waar ik ook deel van uitmaakte) gepresenteerd. Daarbij heb ik vooral beoordeeld op de wijze waarop de studenten het gedachtengoed van de Omgevingswet vertaald hebben in hun visies. Uiteindelijk hebben er twee groepen gewonnen, daarbij had één groep het gedachtengoed van de Omgevingswet heel goed vertaald in een proces en de andere groep had een heel sterke inhoudelijk vertaling van de Omgevingswet.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL