Diversen berichten Antea Groep ,

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 01/03/2016 12:51
Antea Group sluit raamcontract technische adviesdiensten met vier waterschappen.
Antea Group heeft op 1 februari 2016 raamcontracten met Waterschap Aa en Maas, Waterschap Brabantse Delta, Hoogheemraadschap van Delfland en Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard verworven.

Businesslijnen: Ruimte
Tags: waterschap,
waterbeheer,
waterkeringen,
waterbouwkundige objecten

Het raamcontract voor integrale technische advisering omvat ontwerpen, contracten en uitvoeringsbegeleiding voor waterbouwkundige werken, waterkeringen, waterbeheer, onderhoud, wegen en beleid en onderzoek. Op zestien van de achttien ingeschreven percelen kwamen wij als beste uit de beoordeling.

Met deze inschrijving laten wij zien dat wij beschikken over de juiste gebiedskennis, kwaliteitsverbetering, innovaties en duurzame oplossingen. Concrete resultaten in de aanpak van Duurzaam GWW zijn positief ontvangen.

Door dit raamcontract wordt de partnership, die afgelopen jaren met de vier waterschappen is opgebouwd, hernieuwd. De raamovereenkomsten hebben een looptijd van twee jaar met mogelijkheid van verlenging voor twee jaar.

EN
Heerenveen, 29 februari 2016 - Ingenieurs- en adviesbureau Antea Group heeft met technologiebedrijf INCAS3 een vernieuwend meetsysteem ontwikkeld om de geluidsbelasting van vliegtuigen in kaart te brengen én om op basis van data uitspraken te doen over geluidshinder. Het systeem is in 2015 voor het eerst toegepast tijdens de Frisian Flag-oefeningen bij de luchtmachtbasis Leeuwarden.


Businesslijnen: Milieu

Tags: geluid,
smart cities

Luchtvaart en geluidsbelasting: ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Maar wat is de werkelijke geluidsbelasting van vliegverkeer op een omgeving? En hoe kun je op basis van data geluidsoverlast voorkomen? INCAS3 en Antea Group ontwikkelden hiervoor een monitoringsstation voorzien van specifieke sensortechnologie, geluidsopname- en videoapparatuur. Het monitoringsstation brengt naast soort en type vliegbewegingen en bijbehorende geluidsbelasting ook parameters zoals windrichting, atmosfeer en achtergrondgeluid in kaart.

Innovatie
Natuurlijk zijn er al systemen actief die geluid meten rondom de grotere vliegvelden in Nederland. Dit meetsysteem gaat echter verder. Het koppelt bijvoorbeeld geluid aantoonbaar aan opstijgende vliegtuigen. Ontwikkelaar Dr. Dirkjan Krijnders (INCAS3): ‘Bij bestaande systemen kunnen de geluidspieken die je meet net zo goed afkomstig zijn van een grasmaaier of passerend verkeer. Ons systeem is in staat om vliegtuigen en hun specifieke geluidsbelasting eruit te filteren.’

De toekomst: vliegen op basis van data?
Vliegvelden en overheden die over geluidsruimte gaan, beschikken hiermee over een tool om geluidsbelasting in beeld te brengen. En om richting de omgeving aantoonbaar te maken wat de werkelijke geluidseffecten van vliegbewegingen zijn. Eize Drenth (Antea Group): ‘We kunnen nu analyseren hoe, wanneer en waardoor geluidsoverlast ontstaat. Door geluidsmetingen kan een relatie met hindermeldingen worden gelegd. Op basis hiervan kan ook veel beter de relatie worden gelegd tussen geluidsproductie, vliegbewegingen en omgevingsfactoren. Het nieuwe meetsysteem geeft een vliegveld de mogelijkheid om de geluidsruimte optimaal te gebruiken of heel gericht maatregelen te nemen om hinder te beperken. Dit komt het vliegveld, maar ook de omgeving ten goede.

Proeftuin Jelsum
Metingen met dit systeem vonden plaats in Jelsum, een dorp nabij Luchtmachtbasis Leeuwarden. Op initiatief van Waling Dijkstra werd een monitoringsstation geplaatst. Dijkstra: ‘Geluidsbelasting door vliegverkeer, met bijvoorbeeld F-16 straaljagers, wordt altijd gerelateerd aan geluidsmodellen. Maar wat is de wérkelijke belasting op onze omgeving, is er een win-win situatie voor de omgeving en het vliegveld, juist doordat de beschikbare geluidsruimte van een vliegveld met de nieuwe meettechniek nog beter kan worden benut? Er wordt altijd gezegd dat de geluidsruimte moeilijk te meten is. Ik wilde aantonen dat je met de huidige techniek geluidsbelasting wel degelijk objectief en autonoom in kaart kunt brengen.’

Komst JSF
In het voorjaar worden de monitoringsgegevens van Jelsum gepubliceerd in een landelijk vakblad. Antea Group ontwikkelde daarnaast een ICT-platform (Antea Group Analyse Platform) dat het visualiseren en interpreteren van bijvoorbeeld geluidsdata eenvoudig en toegankelijk voor de belanghebbenden maakt. Over een half jaar vindt opnieuw een meting plaats. Drenth: ‘Dan gaat er in Leeuwarden gevlogen worden met de JSF. Op basis van de opgedane kennis, kunnen we dan ook van de JSF een vergelijkbare ‘unieke geluidsprint’ bepalen.

Ooms-voegen bij integraalviaducten
In het onderhoud van de acht integraalviaducten op de A50 tussen Eindhoven en Oss heeft Rijkswaterstaat besloten dat er gebruik gemaakt wordt van de Ooms-voegen. Rijkswaterstaat heeft de Ooms-voeg als standaarddetail in 2009 opgenomen in de NBD00730 standaard.
lees meer op
http://ooms.nl/specialismen/ooms-voeg/

EN
Rotterdam The Hague Airport en Ooms Construction tekenen contract renovatie hoofdplatform.
Ooms Construction gaat in opdracht van Rotterdam The Hague Airport het hoofdplatform van het vliegveld in Rotterdam renoveren. Beide partijen tekenden op vrijdag 26 februari jl. de samenwerkingsovereenkomst.
Ooms Construction zal het betonnen platform en de aanliggende rijbanen vervangen. Ook zal de onderliggende infrastructuur worden vervangen. De platformverlichting wordt voorzien van energiezuinige LED-verlichting. Het bestaande platform is ruim zestig jaar oud en de technische levensduur is verstreken. Een belangrijk aspect van het project is dat alle activiteiten zodanig gefaseerd uitgevoerd worden, dat de vliegtuigafhandeling veilig en met zo min mogelijk hinder kan plaatsvinden. Zo dienen er ten minste zeven vliegtuigopstelplaatsen in gebruik te blijven tijdens de renovatie.

De renovatie zal in vier tot vijf fasen worden uitgevoerd. Het vernieuwde platform wordt conform planning eind april 2017 operationeel opgeleverd.

Ooms Construction, onderdeel van Strukton Civiel, heeft de economisch meest voordelige inschrijving gedaan in de zogenaamde EMVI-aanbesteding van Rotterdam The Hague Airport. Door het uitwerken van een slimme fasering heeft Ooms Construction overzicht en werkruimte gecreëerd, waardoor er veilig en efficiënt gewerkt kan worden. Ooms Construction zal de werkzaamheden uitvoeren met zo min mogelijk bouwhinder voor de omgeving en gebruik maken van een geoptimaliseerde vorm van kwaliteitsbeheersing en logistiek.

reactie XEA.nl
De orders vliegen naar binnen, maar weet ze maar eens op de verschillende websites te vinden.
Daar zullen wij in de AVA van Oranjewoud vragen overstellen. Die moeten gewoon vindbaar zijn voor iedereen. Nu werden wij door een lezer gebeld, met dank aan deze lezer.

tijd 14.16
Vanmorgen in de eerste veiling om 11.30 uur geen notering en nu EUR 4,70 koop en bestens 18 stukjes verkopen. Wij verwachten dat die wel vlak voor de veiling om 16.30 uur teruggetrokken worden. Dat zag je in het verleden ook toen er nog geen veiling was. Die kleine aantallen weerhielden de particulier i.v.m. de kosten.

tijd 16.48
Oranjewoud EUR 5,00 +4ct vol. 2.296 De 18 sts bleven erin liggen, want de koper wilde 2.300 sts op EUR 5 hebben.

AND
First rails for FAST consortium have arrived in Riyadh.
The first rails that the FAST consortium will use for the Riyadh Metro Project have arrived. A total of 1,536 rails of 18.2 metres each have arrived in the Riyadh warehouse and another 6,500 rails are waiting in the Dammam harbour to be shipped to Riaydh. Approximately 18,000 rails will be used for the three metro lines that the FAST consortium is to construct.

The track work joint venture expects to start track laying in May. Lots of equipment and tools are on their way to Riyadh.

FAST Consortium
FAST Consortium is one of three consortia contracted by Arriyadh Development Authority to design and build the Riyadh Metro Project. FAST Consortium is committed to successfully deliver the Green, Yellow and Purple lines of the Riyadh Metro Project, totaling 64 km of track.

Vreemde handel op 3 maart 2016
TRADE IDDATE AND TIME PRICE NUMBER OF SHARES TYPE
5 03/03/2016 16:30:00 CET 4,90 516,00 Auction
4 03/03/2016 11:30:00 CET 5,00 400,00 Auction
3 03/03/2016 11:30:00 CET 5,00 516,00 Auction
2 03/03/2016 11:30:00 CET 5,00 500,00 Auction
1 03/03/2016 11:30:00 CET 5,00 516,00 Auction
totale omzetten 2.448

Klacht op 3 maart om 16.20 uur
Wij kregen een klacht binnen bij 1 veiling fonds. Ik leg in en per direct legt een ander er minder in en ik heb het al meer gehad dat dit spelletje gedaan werd en toen kreeg ik de rest , een handje vol. MAAR ik was wel de eerste inlegger!! Hoe kan dat?
Dan werken ze weer met poortjes zoals een medewerker van Euronext ons eens vertelde. Toen was dat bij Ctac en de opdracht ging niet terwijl er wel een match was.

Antwoord op de klacht
De lezer belde, Het is bij veiling niet wie er het eerste inligt, de A traders gaan voor, daarna Preferr klanten en daarna de Particulier.
Dat mogen ze dan van Euronext wel eens algemeen bekend maken.
Voor ons was dat nieuw. Zo kunnen Animateurs en LP'ers, die zijn A Traders en Preferr clients van Euronext de krenten uit de pap halen en dan duurder aan de particulier verkopen.

Daarom vertelde de medewerker van Euronext over poortjes.
De beurs is een Casino geworden zei de lezer
De volgende dag weten ze dat er kopers zijn en dan kan ik tegen een hogere prijs aan de bak.
List & bedrog ook op de beurs aanwezig.
De handel wordt met de dag smeriger. Waarvoor is de MiFiD II er nog niet, daarom. Want dan kunnen ze er steeds nieuwe regels bijmaken.
Drie geleden werd dat in de AVA van de Kas Bank gezegd, de MiFiD II komt binnenkort.

Zal dat alleen bij de veilingfondsen zijn? Wij hebben daar zo sterk onze twijfels over. Wij horen teveel van dit soort klachten en dan zijn dat zeker geen veilingfondsen.

Waarom zit die 516 aantal steeds verstopt en af en toe zichtbaar
Active as of 03 Mar 2016 17:14 CET
# ORDERS # SHARES BID PRICE ASK PRICE # SHARES # ORDERS
1 484 4,90 5,05 1.050 2
1 50 4,85 5,07 100 1
1 100 4,70 5,10 2.706* 2
1 125 4,50 5,20 4.656* 3
1 1.000 4,41 5,25 2.021 2
2 1.500 4,40 5,30 2.275 4
1 1.000 4,30 5,35 16 1
- - - 5,45 7.942 1
- - - 5,50 1.000 1
- - - 5,60 2.000 1
8 4.259 Total 23.766 18
Deze komen van een A Trader of een Preferr clients.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL