DSM neemt Soluol over, Amerikaanse producent van speciale harsen

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 16/01/2008 11:32
Koninklijke DSM N.V. maakt vandaag de overname bekend van Soluol, een Amerikaanse onderneming met een jaaromzet van USD 20 miljoen die zich richt op de ontwikkeling, productie en verkoop van hoogwaardige urethaanharsen voor een breed scala aan toepassingen. De beide partijen hebben afgesproken dat over deze transactie geen financiële details zullen worden bekendgemaakt.

Met de acquisitie van Soluol versterkt DSM zijn aanwezigheid in Noord-Amerika op het gebied van speciale harsen en verkrijgt de onderneming nieuwe technologie en een geavanceerde fabriek in de Amerikaanse staat Rhode Island. Het overgenomen bedrijf zal worden ondergebracht bij de businessunit DSM NeoResins+, die onderdeel is van de businessgroep DSM Resins.

Nico Gerardu, lid van de Raad van Bestuur van DSM en verantwoordelijk voor het cluster Performance Materials, gaf als commentaar: "DSM Resins is een strategisch zeer belangrijke activiteit in het kader van DSM's versnelde transformatie tot een vooraanstaande onderneming op het gebied van Life Sciences en Materials Sciences. De acquisitie van Soluol en de eerder aangekondigde investeringen onderstrepen DSM's geloof in de sterke groeipotentie van de harsactiviteiten en versterken onze geografische aanwezigheid in de grootste coatingmarkt ter wereld, de VS. De sterke marktpositie, zeer goede productportfolio en sterke klantgerichtheid van Soluol passen zeer goed bij DSM NeoResins+."

Soluol
Soluol is een vooraanstaande leverancier van een breed scala aan hoogwaardige specialty-urethaanharsen op zowel water- als oplosmiddelbasis. Een van de belangrijkste markten van de in 1931 opgerichte onderneming is de verf- en coatingsector, waar de producten van Soluol worden toegepast op ondergronden van beton, metaal, hout en kunststof. Daarnaast produceert Soluol een reeks polyurethanen met unieke kleefeigenschappen voor de lijmindustrie, en een aantal andere speciale producten voor het bewerken van folie, papier en kunststof en voor blisterverpakkingen. Soluol biedt tevens een reeks kant-en-klare coatings op urethaanbasis met een uitgekiende samenstelling waarmee aan weefsels allerlei functionele en tactiele eigenschappen kunnen worden meegegeven.

Soluol voltooide onlangs de bouw van een fabriek in East Providence in Rhode Island, waar nu alle producten van de onderneming worden geproduceerd. Ook alle onderzoeksactiviteiten en ondersteunende activiteiten vinden op deze locatie plaats.

DSM NeoResins+
DSM NeoResins+ is een wereldwijde, klantgerichte, leidende onderneming op het gebied van speciale harsen. De onderneming is actief vanuit negen locaties in vijf verschillende landen en heeft ruim 1200 werknemers in dienst. DSM NeoResins+ is toepassingsgericht en concentreert zich op specifieke activiteitensegmenten. De organisatie bestaat uit vier bedrijfsonderdelen die aan deze activiteitensegmenten zijn gerelateerd. Elk van deze onderdelen heeft een wereldwijde verantwoordelijkheid, waardoor de besluitvorming snel verloopt en de time to market kort is. In lijn met de concernstrategie van DSM wil DSM NeoResins+ tot de wereldtop behoren op het gebied van de zorg voor veiligheid, gezondheid en milieu. Een van de voornaamste prioriteiten van de onderneming is het ontwikkelen van harssystemen die voldoen aan de milieu-eisen van de toekomst, waarbij Product Stewardship-principes de leidraad vormen. DSM NeoResins+ is onderdeel van de businessgroep DSM Resins.

DSM
DSM creëert innovatieve producten en diensten op het gebied van Life Sciences en Materials Sciences die bijdragen aan de kwaliteit van het leven. DSM's producten en diensten worden wereldwijd gebruikt in een breed scala van eindmarkten en toepassingen die het leven gezonder, duurzamer en aangenamer maken. Voorbeelden van eindmarkten zijn voedings- en gezondheidsproducten voor mens en dier, producten voor persoonlijke verzorging, geneesmiddelen, auto's, coatings en verf, elektrotechnische en elektronica-producten, producten voor persoonlijke bescherming en producten voor de bouw. DSM's strategie, Vision 2010 - Building on Strengths, is gericht op versnelde winstgevende en innovatieve groei van de specialty-activiteiten van de onderneming. De pijlers van deze strategie zijn marktgedreven groei en innovatie, uitbreiding in opkomende economieën en operational excellence. DSM heeft een jaaromzet van bijna EUR 9 miljard en biedt werk aan zo'n 22.000 mensen wereldwijd. De onderneming heeft vestigingen in Europa, Azië, Noord- en Zuid-Amerika, Afrika en Australië. Meer informatie over DSM is te vinden op www.dsm.com.




Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL